Frågor & Svar

Boka tid / boka tid med Lets deal kod

Alla ledigat tider finns på bokadirekt.se, du bokar enklast där. Om du har förköpt din behandling via Lets Deal ska du skrolla ner till den kategorin på vår bokadirekt.se som heter Lets Deal - boka den behandlingen som har samma namn som ditt köp hos Lets Deal och ange din kod.

Kontakt direkt med en behandlare

Vill ha direktkontakt med någon terpeut rekommenderar vi att du bokar en konsultation, vi kan inte ta emot samtal eller besök på kliniken.

Avbokning, no-show

Avbokning ska ske senast 24 timmar innan inbokad tid, annars debiteras 300 kronor för behandlingen. Vid uteblivet besök debiteras hela kostanden för behandlingen.

Efter microneedling

Normalt så stramar huden, känns svullen och röd för att sedan fjälla inom de första fem dagarna efter Microneedling. Om behandlaren har gått djupare efter konsultation (vid djupa rynkor, akneärr eller förstorade porer) kan det lägga sig som en sårskorpa över området under läkningstiden, detta är helt normalt. Se exempel bilder under fliken microneedling.

Inflammation och infektion

Om ansiktet efter 48 timmar efter Microneedling börjar ömma och göra mer ont än innan kan huden ha drabbats av en inflammation, det beror på att bakterier eller smuts kommit in i området under de första 48 timmarna. Om detta är fallet så kontakta oss för en anti-inflammatorisk behandling.

I väldigt sällsynta fall kan en obehandlad inflammation leda till en infektion, det visar sig genom varbildning, hög feber, frossa, extrem svullnad samt illamående.

Ha i åtankte att detta händer en gång på tio tusen vid behandling med Dermapen. Finns det möjlighet så kontakta oss i första hand, i andra hand är det vårdcentralen som gäller.

Titta gärna på bilderna under Microneedling & Medicinsk Microneedling för se hur förloppet efter en behandling kan se ut.

Materialet vi använder är 100% säkert mot både blodsmitta samt infektioner.

Skillnaden på kemiska peelingar

ROSACEA

Vi har en bred kunskap när det kommer till hudsjukdomen Rosacea, boka gärna en konsultation så hjälper vi dig

TONÅRING

För att undvika ärrbildning, förebygga samt informera erbjuder vi tonåringar upp till 19 år ansiktsbehandling för endast 320 kronor

Vilken behandling ska jag välja?

Läs om behandlingarna, skicka gärna ett mail eller boka en konsultation

Gravid

Vi avråder dig som gravid att genomgå LPG-behandling, Hifu, Microneedling samt kemisk peeling. Kika gärna på våra andra hudvårdsbehandlingar.

Vi svarar i telefon måndagar 09.00-12.00 och på e-post under måndagar och torsdagar

Betalning / faktura / förköp

Kontakta alltid oss via e-post om du har frågor om fakturor eller debiteringar från bokadirekt.

Har du bokat fel på vår bokadirekt och lagt in en betalning i förskott trots att du har en Lets Deal kod är det i första hand ditt köp genom Lets Deal som kommer återbetalas, då vi inte kan göra felslag i vårt system gentemot Skatteverket. Vi står för eventuell mellanskillnad.

Kan inte hitta min bokning?

Bokade tider är enbart bekräftade om du fått e-post från bokadirekt, är du osäker rekommenderar vi att du laddar hem bokadirekt.se app där du har överblick och kan av- omboka dina tider själv.